HOE WERKT DE SOSHELP ALS BHV APP?
Als je de hulpknop van de SOSHELP App indrukt gaat de App direct op zoek naar de BHV’ers bij jou in de buurt. Zodra die gevonden zijn, worden er videoverbindingen gemaakt zodat je meteen geholpen wordt.
Omdat er een beeldverbinding is, zie je de BHV’er. Dat geeft rust. De BHV’er ziet jou ook. Bovendien kun je de BHV’er ook jouw situatie laten zien. Zo hoef je niet alles uit te leggen en volg je de instructies van de hulpverlener op in afwachting van de BHV’er of de hulpdiensten.
De BHV App van Bedrijfshelden is universeel toepasbaar, maar specifiek ontwikkeld om ook in complexe huisvestingssituaties met meerdere verdiepingen of verschillende locaties te functioneren.
De SOSHELP App vervangt in de meeste gevallen dure portofoons. Bovendien kan iederéén die de App heeft pushberichten ontvangen bij calamiteiten met instructies. Ook kan de App verschillende rapportages leveren. Bijvoorbeeld over het aantal calamiteiten, hoeveel BHV’ers op locaties aanwezig zijn of in het verleden op specifieke momenten aanwezig waren. Door slimme Geo-fenching werkt de track & trace van de App pas wanneer je op een locatie komt en schakelt de App automatisch uit als je de locatie verlaat.
De belangrijke specificaties van de SOSHELP App op een rijtje:
- De SOSHELP App heeft als unieke eigenschap dat niet alleen de BHV’ers maar juist al uw medewerkers en ook bezoekers van deze app gebruik kunnen maken.
- De app is eenvoudig te downloaden en werkt simpel en direct.
- Iedere aanwezige binnen de vastgestelde omgeving kan met een druk op de knop een melding maken, in geval van leed, gevaar, brand, dreiging, geweldssituaties etc..
- Het systeem zoekt zelf direct de twee dichtstbijzijnde hulpverleners en de ploegleider en brengt videocontact tot stand met de melder en tussen de hulpverleners.
- De eerste hulpverlener spoed zich naar de plaats van onheil.
- De tweede BHV’er kan via de beeldverbinding de hulpvraag snel beoordelen en direct instructies geven.
- De ploegleider kan indien nodig opschalen en/of contact leggen met externe diensten.
- Er is ook overleg intern bij noodsituaties mogelijk.
- Omdat meldingen direct en zonder tussenkomst opgevolgd worden is er geen onnodig tijdverlies.
- Omdat het gebied, waarbinnen de app actief is, per locatie afgebakend kan worden met een Geo-fence schakelt de app automatisch uit zodra een gebruiker het gebied verlaat.
- In geval van meerdere locaties kunnen meerdere Geo-fences aangemaakt worden onder één code zodat medewerkers automatisch aan en afgemeld worden bij het wisselen van locatie.
- Buiten de Geo-fence wordt de medewerker niet getrackt.
- De in te vullen inloggegevens mogen ook fictief zijn.
- De privacy van al uw medewerkers en gasten is gewaarborgd. De inrichting en het gebruik van de app voldoen aan alle wet- en regelgeving op het gebied van de AVG.
- Het systeem levert daarnaast data over of, wanneer en waar er voldoende BHV’ers aanwezig zijn, dit ter ondersteuning van uw planning en normering.
- Desgewenst kan ook een Single Sign On systeem op maat geleverd worden.
Bedrijfshelden is ontwikkeld vanuit het principe dat melding en opvolging te allen tijde 100% MOET WERKEN. De werkelijkheid benadert dat inmiddels ook.
De bediening van de BHV App is zeer eenvoudig en comfortabel zodat fouten vrijwel uitgesloten worden. Alle aanwezige medewerkers en gasten, binnen de app-omgeving worden als gebruiker geregistreerd zodat bij calamiteiten zo nodig ook iedereen bereikbaar is.
Screenshots van de SOSHELP App
Als je de hulpknop van de SOSHELP App indrukt gaat de App direct op zoek naar de BHV’ers bij jou in de buurt. Zodra die gevonden zijn, worden er videoverbindingen gemaakt zodat je meteen geholpen wordt.
Omdat er een beeldverbinding is, zie je de BHV’er. Dat geeft rust. De BHV’er ziet jou ook. Bovendien kun je de BHV’er ook jouw situatie laten zien. Zo hoef je niet alles uit te leggen en volg je de instructies van de hulpverlener op in afwachting van de BHV’er of de hulpdiensten.