SOSHELP is bedacht als betere oplossing voor BHV-ers. Meestal werken BHV-ers op locatie met portofoons om gestuurd, of om opgeroepen te worden, of lopen oproepen via een drukbezette centrale of receptie. In bedrijfspanden is ook vaak voor medewerker niet duidelijk, hoe te handelen en welke collega’s de BHV-ers zijn die kunnen helpen bij calamiteiten. Ook is vaak niet inzichtelijk of er op iedere afdeling of locatie altijd voldoende BHV-ers aanwezig zijn.

BHV tool voor iedere smartphone

Om hulpverlening eenvoudiger te maken is de SOSHELP App ontwikkeld en ingericht. Vrijwel iedereen heeft nu eenmaal een smartphone. Door dat netwerk te gebruiken, kan iedereen ook direct in contact met elkaar. In geval van nood hoeft een medewerker alleen nog de SOS knop in te drukken. Aanwezige BHV-ers krijgen direct een melding waar er een calamiteit is op hun eigen mobieltje. Bovendien legt de App meteen een videoverbinding waardoor de BHV-er als het ware direct op locatie zijn.

Geofencing

Vanwege een geavanceerde techniek kan de app gebruik maken van geofencing. Hierdoor loggen alle medewerkers met de App op hun mobiel automatisch in als ze het bedrijfspand of het bedrijfsgebied betreden. SOSHELP detecteert de gebruikers en voegt ze toe. Wanneer een medewerker het pand of het gebied weer verlaat, logt hij of zij automatisch uit. Geofencing is uitermate geschikt om te gebruiken bij meerdere locaties of in het veld. Iedereen met een log-in (dus ook gasten) wordt opgenomen in de App en kan direct gebruik maken van de App.

Belangrijke voordelen van de SOSHELP App zijn:

  • Er is geen meldkamer of receptie nodig omdat de SOSHELP App zelf zoekt naar de BHV’ers en ploegleider. Dat kan zelfs minuten schelen in de opvolging.
  • Door middel van de ingebouwde portofoonfunctie zijn er geen pagers of portofoons meer nodig.
  • In het data managementsysteem kunt je realtime zien hoeveel BHV’ers er aanwezig zijn geweest per uur, dag of week. Dit kun je afzetten tegen het totaal aantal personen in het pand om te bepalen of je voldoet aan de nationale wet- en regelgeving.
  • Met één druk op het scherm van de smartphone start de hulpverlening.
  • Je hebt geen bedrijfsspecifieke alarmnummers meer nodig.
  • Op elke locatie is dezelfde alarmeringsprocedure van kracht.